Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.07.2011 18:31 - Дъгата
Автор: qbylkovcvqt Категория: Изкуство   
Прочетен: 7171 Коментари: 16 Гласове:
18

Последна промяна: 26.08.2011 11:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                    Кога изгрява дъгата? Какво е дъгата? Защо е? 
            Лесни въпроси нали. Дори децата знаят точните отговори. 
             И все пак. 
            Дали след всяка буря изгрява дъга? Престава ли да вали у теб, когато я видиш и изгрява ли отново слънце в душата ти? Защо се срещат слънцето и дъждът?


image

                   Когато скочих от влака, бурята беше вече отминала. Беше привечер. Слънцето разбута скупчените около него облаци и хвърли усмихнат взор наоколо си преди да залезе. 

image

                  Едва направила и десетина крачки, изведнъж закапаха едри капки дъжд. Заваля, ей така неочаквано, от чистото небе. Сякаш короните на старите черници отърсваха дъжда от главите си. А всъщност Небето събличаше душата си. Бавно, на едри сълзи, които капеха върху мен тежко. Никога не нося чадър. Ала е толкова трудно да вървиш между капките, невъзможно е. 

image

                Изгряха две дъги. Обкрачили като чудни мостове селото - от баирите, иззад които сутрин изгрява слънцето чак до южния край на селото, някъде там в нивите. 
image

               В подобни случаи когато грее слънце и дъжд вали, старите хора казват, че Дяволът се жени. 

image


                     Дали е дяволска работа, или не е. Дали Съдбата е виновна. Или е само в мен причината. Не знам. Но тази вечер не трябваше да съм тук. Други бяха настройките за началото на отпуската. Тя си и започна необичайно де, както често се случва, наопаки на всички планове... Ала не тук се очакваше да съм сега... Обаче съм тук. Измокрена от дъжда. С натежали облаци в душата. Вървя заднешком, за да виждам дъгата. Значи трябвало е така. Да видя това вълшебство. Да попия тази среща на Слънцето с Дъжда. По косите ми се стича вода. Миглите ми са се оплели в дъждовните капки. Устните ми се усмихват. Усмихват ли се? Неее. Дъгата се отразява в лицето ми. Въздухът е толкова свеж. Нахлува в мен, сякаш да охлади надигащата се отново буря. Да. Дъгата - след бурята... 

image

                   Лястовичките пищят пронизително и се щурат под  дъгата. Сякаш танцуват странен танц и са изпаднали в екстаз. Като черни, свистящи стрели се святкат във въздуха, разменяйки си възбудени викове. Сякаш земята се завърта, сякаш дъгата е пъстър обръч завъртян около нея. 


image

                  Известно време вървях като омагьосана под дъжда. Гледката с двете дъги си беше повече от вълшебна. Дъждът бързо намаля и отслабна. В това време вече излязох изпод тунела на огромните черници. Бях на открито и вече можех да направя няколко снимки. Апаратът винаги е най-отгоре в сака, батерията вече мига червено, а дъгите започват да избледняват. Но все пак... мигът е уловен.

image

                    Улиците са безлюдни. Откъм градините и дворовете не се чуват гласове. Дъгата не е събитие. Никой не излиза да я погледне. Залисани в грижите си хората едва ли са я забелязали дори.
 image

                    Облаците са се стопили почти и наоколо странно просветлява миг, преди слънцето да залезе.

image

                    Зад мен остава мократа улица. Мокри са и краката ми, цялата съм мокра. Пред мен е домът. 

image

                     Дъждът се окапва от белите облаци. А майка ме очаква навън на пътя, пред малката портичка. Тя също не е видяла дъгата. Казвам и - бързо, съвсем ще изчезне. А тя, тя не бърза, тя е щастлива, че вижда мен. А в мен се събужда онова стихотворение на Дебелянов:

image

                         Да се завърнеш в бащината къща,
                когато вечерта смирено гасне
                и тихи пазви тиха нощ разгръща
                да приласкае скръбни и нещастни.
               Кат бреме хвърлилчерната умора,
               що безутешни дни ти завещаха
               ти с плахи стъпки да събудиш в двора
                пред гостенин очакван радост плаха.


                 Да те пресрещне старата на прага
                 и сложил чело на безсилно рамо,
                 да чезнеш в нейната усмивка блага
                 и дълго да повтаряш: мамо, мамо...



image

                  В това време слънцето се търкулна зад баира на запад. И остави след себе си само топло светло сияние.

imageimage

                     А в градината ме очакваха слънчогледи, малки златни слънца. Натежали от дъжда, росни и свежи. Ококорили светли лица към дъгата.

image



image



image

                      От по-малко от месец на стълба пред къщи има вече и гнездо на щъркели. Казват, добра поличба. Винаги поглеждам към него с някаква надежда за нещо, а дори не знам какво точно. Сега ги няма неговите обитатели. Но това е друга история...

image







Тагове:   дъга,


Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - pipinana
19.07.2011 18:49
Sega otnovo provokazii.Obi4am ===ne sam i govorila za razdjaLa
цитирай
2. blagovestie - Заредих се с красота,
19.07.2011 18:58
благодаря ти :)))
цитирай
3. qbylkovcvqt - Ти пък кое си? ;) pipinana Sega ...
19.07.2011 19:06
Ти пък кое си? ;)

pipinana
анонимен написа:
Sega otnovo provokazii.Obi4am ===ne sam i govorila za razdjaLa


Именно. Именно. :)
цитирай
4. qbylkovcvqt - Заредих се с красота, благодаря ти ...
19.07.2011 19:08
blagovestie написа:
Заредих се с красота, благодаря ти :)))


:) Да, зареждащо си е.

Поздрав и усмивки!
цитирай
5. ognena71 - Голама красота! Поздравления.
20.07.2011 00:47
Голама красота! Поздравления.
цитирай
6. qbylkovcvqt - :) Нали! Направо си е огнено, Огн...
20.07.2011 00:56
:) Нали! Направо си е огнено, Огнена!

Усмивки!
цитирай
7. sparotok - !
20.07.2011 01:06
Страхотна комбинация на поезия и снимки!

Поздрави!
цитирай
8. qbylkovcvqt - :) Миии. . . Сега май съм на такава ...
20.07.2011 01:53
:) Миии... Сега май съм на такава една вълна.

Поздрав и на теб! :)
цитирай
9. elidea - Много красиво!
20.07.2011 12:04
Дъгата е разкрила цялата си красота пред теб защото ти си дъждовна жена. Трябва да се слееш с дъжда за да видиш какво има от другата му страна.
цитирай
10. ckarlet - Божествено е да се доближиш до пр...
20.07.2011 14:18
Божествено е да се доближиш до природата, и много красиво!
Поздрави за постинга!
цитирай
11. divna8 - Прекрасно съчетание на запечатани ...
20.07.2011 15:12
Прекрасно съчетание на запечатани мигове и Слово на мигновението...
Дъгата виждат само тези, чиито очи са отворени за нея и многобагрието й...
Слънчогледите безпогрешно се ориентират, защото огненото им лице следи неотлъчно Слънцето, от чиито пречупени лъчи се ражда седемцветие...
За майката... дъщерята е Слънце и Дъга, Лъчезарие и Надежда...
С една дума: ЯбълковЦвят :):):)

Поздравления и от мен!
цитирай
12. qbylkovcvqt - Дъгата е разкрила цялата си красота ...
20.07.2011 17:23
elidea написа:
Дъгата е разкрила цялата си красота пред теб защото ти си дъждовна жена. Трябва да се слееш с дъжда за да видиш какво има от другата му страна.


Много хубаво казано. От другата му страна... пречистване, свежест, ново слънце... :)
"Прах от дъга, / върху мед от светулки" - вероятно не съм запомнила точно, но толкова ми хареса - прочетох го точно след като нарисувах моите дъги и бях поразена как в един и същ момент можем да мислим по подобен начин, и мъничко ти завидях ... наистина е много хубаво.
цитирай
13. qbylkovcvqt - Божествено е да се доближиш до пр...
20.07.2011 17:26
ckarlet написа:
Божествено е да се доближиш до природата, и много красиво!
Поздрави за постинга!


Природата. Зарежда силно и по неповторим начин. Усещането за пълно общуване с нея е божествено.
цитирай
14. qbylkovcvqt - Прекрасно съчетание на запечатани ...
20.07.2011 17:28
divna8 написа:
Прекрасно съчетание на запечатани мигове и Слово на мигновението...
Дъгата виждат само тези, чиито очи са отворени за нея и многобагрието й...
Слънчогледите безпогрешно се ориентират, защото огненото им лице следи неотлъчно Слънцето, от чиито пречупени лъчи се ражда седемцветие...
За майката... дъщерята е Слънце и Дъга, Лъчезарие и Надежда...
С една дума: ЯбълковЦвят :):):)

Поздравления и от мен!


:))) Много пълен и точен анализ. Прочела си ме до запетайка и до всяко слънчогледово листенце :)

Усмивки!
цитирай
15. alexs - Много хубав пост Пздравления! И ...
26.08.2011 10:08
Много хубав пост Пздравления!
И аз съм писал за дъгата над морето и снимки които направих в този пост..
http://alexs.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/06/29/da-minem-pod-dygata.773925
цитирай
16. qbylkovcvqt - Здравей! Видях поста. И дъгата ...
26.08.2011 11:29
Здравей!

Видях поста. И дъгата видях. И морето. Чудно съчетание - дъга над морето. Влюбена съм в морето, а дъгата... думите не стигат... Хареса ми и песента.

Поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: qbylkovcvqt
Категория: Изкуство
Прочетен: 2860223
Постинги: 927
Коментари: 4602
Гласове: 26550
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930