Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.06.2013 01:08 - Ботев отговаря на хората, наричащи себе си български министри
Автор: qbylkovcvqt Категория: Изкуство   
Прочетен: 1848 Коментари: 3 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 http://bnt.bg/bg/news/view/103213/botevi_stihotvorenija_otpadat_ot_uchebnata_programa

    http://www.dnes.bg/obshtestvo/2013/06/20/mahat-tiutiun-ot-programata-v-shkoloto-shte-uchat-osydeni-dushi.191381?utm_source=blog&utm_medium=dnesbox&utm_campaign=insidebanner

    ЗАЩО НЕ СЪМ?...

     

    Христо Ботев

     

     

    Защо не съм и аз поет, 
    поет като Пишурката? 
    Ех, че ода бих направил 
    на баба си на хурката!

     

    Защо не съм и аз поет, 
    като Сапунова трети! 
    Че запял бих, че възпял бих 
    на владиката конете!

     

    Но защо не съм Владикин, 
    да напиша чудна драма - 
    за жабите, за мишките 
    и боят им с цар Радана?

     

    Защо не съм и Войников, 
    плодовит, прочут списател, 
    да съставя и молитви 
    на нашия цар създател?

     

    Защо не съм и Пърличев, 
    да преведа Илиада; 
    но с такъв превод, за който 
    и лобуд да ми се пада?

     

    Но защо не съм Славейков, 
    да заплача, да запея: 
    "Не пей ми се, не смей ми се, 
    от днес вече ще да блея?"

     

    Но защо не съм и Вазов, 
    "вярата" си да възпея: 
    че ще стане вълк овцата, 
    а певците като нея?!

     

    В МЕХАНАТА


    Тежко, тежко! Вино дайте!

    Пиян дано аз забравя

    туй, що, глупци, вий не знайте

    позор ли е или слава!

     

    Да забравя край свой роден,

    бащина си мила стряха

    и тез, що в мен дух свободен,

    дух за борба завещаха!

     

    Да забравя род свой беден,

    гробът бащин, плачът майчин, -

    тез, що залъкът наеден

    грабят с благороден начин, -

     

    грабят от народът гладен,

    граби подъл чорбаджия,

    за злато търговец жаден

    и поп с божа литургия!

     

    Грабете го, неразбрани!

    Грабете го! Кой ви бърка?

    Скоро той не ще да стане:

    ний сме синца с чаши в ръка!

     

    Пием, пеем буйни песни

    и зъбим се на тирана;

    механите са нам тесни -

    крещим: "Хайде на Балкана!"

     

    Крещим, но щом изтрезнеем,

    забравяме думи, клетви,

    и немеем и се смеем

    пред народни свети жертви!

     

    А тиранинът върлува

    и безчести край наш роден:

    коли, беси, бие, псува

    и глоби народ поробен!

     

    О, налейте! Ще да пия!

    На душа ми да олекне,

    чувства трезви да убия,

    ръка мъжка да омекне!

     

    Ще да пия на пук врагу,

    на пук и вам, патриоти,

    аз вече нямам мило, драго,

    а вий... вий сте идиоти!


     

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=510285162359964&set=a.158021990919618.48988.127730260615458&type=1&theater



Гласувай:
4



1. monarh1991 - Де да имаше ...
21.06.2013 02:11
Де да имаше повече такива българи като него в бездуховното ни време. Поздравления за постинга !!!
цитирай
2. qbylkovcvqt - http://offnews. bg/index. php...
21.06.2013 06:05
http://offnews.bg/index.php/209534/botev-vazov-i-aleko-oryazani-v-uchebnika-hamlet-izhvarlen

Ботев има 20 стихотворения! Грях е да не накараш децата да ги прочетат!
цитирай
3. qbylkovcvqt - Ботев не се е вписвал и своето си в...
29.06.2013 17:57
Ботев не се е вписвал и своето си време. Той е отвъд времето. Прав си - твърде малки сме за него.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: qbylkovcvqt
Категория: Изкуство
Прочетен: 2860341
Постинги: 927
Коментари: 4602
Гласове: 26550
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930