З
България „заслужи” поредния позорен приз - първо място в европейската класация на затъпяващите деца и младежи. Кой тогава да оправи България, щом поколението, от което зависи нейното бъдеще, получава такава оценка?
Коментар на Еми Барух:
Първо място в европейската класация на затъпяващите млади бе присъдено на България от Европейската фондация за подобряване качеството на живот. Страната заслужи този позорен приз със следния резултат - 21.8 на сто от младежите на възраст между 15 и 24 години нито имат образование, нито се стараят да придобият някаква квалификация, нито работят. (Как живеят?!) Изследването сочи също така, че категорията на хора без никакви перспективи в България е двойно по-голяма от средния показател за ЕС.
Безутешие по българскиПожертваните деца на прехода
Хората без никакви перспективи са нещо като “пожертваните деца на прехода”: момчета и момичета, които растат в конфликтна зависимост от своите родители, в опасна подчиняемост на улицата. Те се шляят и тъгуват в непропускливата среда на собствената си изолация, неспособни да оцеляват самостоятелно, неспособни да се ориентират в хаоса на времето, имитатори и епигони на пошлите модели на успели хора, които ни натрапват тиражните медии.
Този резултат може да бъде прочетен по няколко начина: първо, като въведение към краха на илюзиите на родителите; две поколения българи възприемаха “Европа” като десерт, като крайна цел след едно пътуване на буксир, а не като начало на пълноценно общуване на свободни хора, способни да правят самостоятелен избор и да приемат последствията от това. Тези родители така възпитаха и децата си.
Второ, челното място в европейската класация на затъпяващите млади означава отстъпление от основополагащите принципи, записани във Всеобщата декларация за правата на човека - като право на просвета и образование и право на достоен живот.
И трето, този резултат е диагноза за състоянието на българската демокрация, която е все по-уродливо отстранена от потребностите на “демоса” и все по-бездарно размазана около мегаломанията на политическия елит.
Неграмотност и паразитиране
Правопис? Какво е това?
Още по-тревожен факт от въпросното подреждане на България между страните с най-лошо качество на живот са изнесените неотдавна данни за базисните знания на младежите, които постъпват в университетите. Тяхната ужасяваща неграмотност е в основата на една спорна идея - да се въведе задължително обучение по правопис за първокурсници... Въпросът е как да бъде вменено на автономното висше учебно заведение да прави това, което училището е пропуснало в продължение на 12 години!
Ето как, през 2012 година осъмваме безутешно изгубени по пътища, които не водят наникъде, заобиколени от безпросветното безгрижие на 15-20-годишни момчета и момичета, които приемат паразитирането за нормален начин на живот, и на други хора, които приемат това за несъществена подробност от битието на съвременна България.
http://www.dw.de/%D0%B7%D0%B0%D1%82%D1%8A%D0%BF%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D1%89%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B4%D0%B5%D1%86%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F/a-15664045
Да не се допуска двигател на кола да раб...
ПРОМЯНАТА ( ИЗ " ОТ АДА, ИЛИ ОДИСЕЯ...
08.09.2013 23:41
Какво да ти кажа - едно време е имало войни, глад, болести, регулиращи населението.
Днес се регулира духът!
Тъжно е, но е неизбежен резултат от криворазбраната либерализация.
Много ме дразни това:
"свободни хора, способни да правят самостоятелен избор и да приемат последствията от това"
Кой през деветдесетте коментираше последствията?
Всички политици размахваха Европа като панацея!
А докладът "Ран_Ът" и до днес се сочи като "Документ за пакт с Дявола".
Сега същите хора ни учат на морал...
От де да вземе пример младото поколение?
И какъв?:(((
Мога да дам и един пример:
Снощи гледах едно повторение на БНТ2 на фолклорния конкурс "Надиграй ме!"
Направи ми впечатление, че водещата - едно момиченце сричаше, когато четеше от аутокюто на камерата.
Впрочем това не е първата констатация. Често съм чувал младежи, които не могат да четат гладко, а какво остава да четат и с чувство - изразително?
Това е само едната страна на нещата.
Втората е, че на училище децата ходят с чувството че отиват на забавлевие - на купон.
Задълженията в тази ученическа възраст са сведени до минимум, а правата високо над максимума. Липсва всякаква отговорност.
Третата страна на този проблем е учениците от цигански произход. При тях неграмотността е в космически размери.
Жалкото е, че само се говори по този проблем съвсем тихо, вместо да се крещи.
Коментара на Еми Барух изпъстрена с много епитети и трудно разбираеми изречения би имал много по-голяма сила, ако беше написана с точните, но силни думи поставени на място.
Жалкото, че хора, които не могат да променят нищо се вълнуват много повече от тези, които трябва да се решат с разрешаването на този проблем.
Благодаря ти, Славе, за повдигнатия проблем!
А, днес? Нали Европейските държави поискаха това да се случи, да е такова състоянието на образованието и младежта ни да е в безпътица? Какво би могло да бъде при не работеща икономика?
Нещата опират до това, начело на държавата да стоят българи, които милеят за държавата и имат собствено виждане за протичащите процеси, а не да бъдат направлявани само отвън.
Всичко е в нашите ръце. Не бива да се оставяме течението да ни носи, а да отстояваме позициите си като професионалисти и работим с подобаваща отговорност в институциите на образованието.
Какво да ти кажа - едно време е имало войни, глад, болести, регулиращи населението.
Днес се регулира духът!
Тъжно е, но е неизбежен резултат от криворазбраната либерализация.
Много ме дразни това:
"свободни хора, способни да правят самостоятелен избор и да приемат последствията от това"
Кой през деветдесетте коментираше последствията?
Всички политици размахваха Европа като панацея!
А докладът "Ран_Ът" и до днес се сочи като "Документ за пакт с Дявола".
Сега същите хора ни учат на морал...
От де да вземе пример младото поколение?
И какъв?:(((
Абсолютно точно!
Да, всички етноси, всички деца, които са в България... кадърните не остават тук. Според мен това е едната страна и причина, а другата е точно в тоя план Ран-Ът, за който говориш и в който всичко стъпка по стъпка е програмирано... защото проста нация по-лесно се управлява... чистата кръв я източват и използват за чужди страни и държави, нищо в полза на България... направиха децата ни космополити и ние приемаме това.
Мога да дам и един пример:
Снощи гледах едно повторение на БНТ2 на фолклорния конкурс "Надиграй ме!"
Направи ми впечатление, че водещата - едно момиченце сричаше, когато четеше от аутокюто на камерата.
Впрочем това не е първата констатация. Често съм чувал младежи, които не могат да четат гладко, а какво остава да четат и с чувство - изразително?
Това е само едната страна на нещата.
Втората е, че на училище децата ходят с чувството че отиват на забавлевие - на купон.
Задълженията в тази ученическа възраст са сведени до минимум, а правата високо над максимума. Липсва всякаква отговорност.
Третата страна на този проблем е учениците от цигански произход. При тях неграмотността е в космически размери.
Жалкото е, че само се говори по този проблем съвсем тихо, вместо да се крещи.
Коментара на Еми Барух изпъстрена с много епитети и трудно разбираеми изречения би имал много по-голяма сила, ако беше написана с точните, но силни думи поставени на място.
Жалкото, че хора, които не могат да променят нищо се вълнуват много повече от тези, които трябва да се решат с разрешаването на този проблем.
Благодаря ти, Славе, за повдигнатия проблем!
Привет!
Всичко е така, както си го констатирал... дори елитните гимназии не са толкова елитни, колкото се представят, за да имат достатъчно ученици отстъпват от много принципи... За сега само математическите гимназии по мое мнение запазиха нивото си (сега се опитват да посегнат и на тях, що пък да има умни и мислещи хора, каквито излизат от там...)и... да речем американският колеж, който не се подчинява на нашата система и не и робува, при това таксите си ги бива, съответно и резултатите...
Боя се, че наистина каузата да се промени нещо, за обикновения човек е непосилна, но все отнякъде трябва да се започне...
А, днес? Нали Европейските държави поискаха това да се случи, да е такова състоянието на образованието и младежта ни да е в безпътица? Какво би могло да бъде при не работеща икономика?
Нещата опират до това, начело на държавата да стоят българи, които милеят за държавата и имат собствено виждане за протичащите процеси, а не да бъдат направлявани само отвън.
Всичко е в нашите ръце. Не бива да се оставяме течението да ни носи, а да отстояваме позициите си като професионалисти и работим с подобаваща отговорност в институциите на образованието.
Точно! Но. Има един порочен кръг и тук, шуробаджанащината си върви открай време и не можеш да пробиеш дори с рогата напред, а не всички умечт да ближат... Днес бях на поредното съвещание, на което бе обявено с патос, че ОБРАЗОВАНИЕТО, виждате ли е приоритет и да си го запишем това, да не забравим... почувствах се като идиот на когото обясняват откъде изгрява слънцето... Всяка година едни и същи глупости, които на думи не звучат зле, ... но практиката е различна, реалностите са други...
Няма безотговорен учител! Живота и здравето на децата са огромна отговорност... Безхаберието идва отгоре надолу, нали знаеш откъде се вмирисва рибата и тук е безсилието да промениш нещо, всяка власт идва с послушния си антураж... няма личности.
е самата истина :(
На мен ми е болно... защото всеки ден я виждам тази грозна истина... не мога да избягам от нея...
Гугъл по-добре ще отговори коя е Еми Барух. Но без значение, кой прави коментара, фактите са ужасни трябва да стряскат, не трябва да дават спокойствие никому, ако разбира се още ни пука...
Много са и заблудените млади хора, подведени от днешните успели примати. Някога Аристотел е разделял гръцкото общество на три:
Философи, които трябва пда поучават, войници, които трябва да пазят държавата и селяни, които трябва да хранят всичките.
При нас също има разделение на три класи: пазрани проститути, пазарни боклуци и абсолютни боклуци. Но това общество е обречено на погибел, защото за разлика от древногръцкото в него никой нищо не произвежда. Най-важното в него е далаверата, а тя все някога ще има край, когато от окрадената България няма какво повече да се краде...
Поздравления за постинга,
Коста
Много са и заблудените млади хора, подведени от днешните успели примати. Някога Аристотел е разделял гръцкото общество на три:
Философи, които трябва пда поучават, войници, които трябва да пазят държавата и селяни, които трябва да хранят всичките.
При нас също има разделение на три класи: пазрани проститути, пазарни боклуци и абсолютни боклуци. Но това общество е обречено на погибел, защото за разлика от древногръцкото в него никой нищо не произвежда. Най-важното в него е далаверата, а тя все някога ще има край, когато от окрадената България няма какво повече да се краде...
Поздравления за постинга,
Коста
Ако знаеш, как ми се ще да не са пророчески думите ти за погибел...
...та кой говори за нея... ;)
Де да можеше да поемем и две, и три глътки свеж въздух...
Какво означава 'актуализиране', щото ми се струва, че отново има нови учебници и някой с нетърпение чака да гушне парите за тях...
ВСЕ ОЩЕ САМО НИЕ ОТ БИВШИЯ СОЦЛАГЕР СМЕ ТАКА. И НЕ СМЕ СИ АКТУАЛИЗИРАЛИ УЧЕБНИЦИТЕ, ВЪПРЕКИ, ЧЕ ИМА РЕШЕНИЕ НА ПАСЕ ЗА ТОВА...
Какво означава 'актуализиране', щото ми се струва, че отново има нови учебници и някой с нетърпение чака да гушне парите за тях...
РЕЗОЛЮЦИЯТА НА ПАСЕ: ДА СЕ ИЗУЧАВАТ В УЧИЛИЩАТА КОМУНИСТИЧЕСКИТЕ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ. В КОЙ УЧЕБНИК БЪЛГАРСКИ ИМА НЕЩО ЗА ТЯХ?
Не познавам учебниците по история, предполагам, че това би трябвало да бъде поместено там, не знам до колко засягат тези теми.
История на българската литература и съответно нейните произведения обстойно се учат в 11 и 12 клас и доколкото има произведения на съвременната литература (най-нова българска - точно в годините след 9 септември) се говори за тези събития, разбира се съотнесено към литературата, за репресията над определени автори, за цензурата, за априлската линия и забраната на някои произведения... Но. Много малко автори се изучават от това време, представяш ли си да се добави още някой автор - горките дечица! родителите ще ги ожалят и ще скочат. Знаеш ли, че един Емилиян Станев е тотално забравен (само с "Крадецът на праскови" в 8 клас, където е непонятен за децата...) ... няма да изреждам, но преди години се учеха повече автори - сега истината е, че са облекчени милите мамини дечица...
Димитър Талев обаче се учи (само с първите 2 части на четирилогията), той е от репресираните автори, заточен е и живее болен и в изолация заради това, че се писал българин, а не македонец... Димитър Димов и историята с романа "Тютюн", принуден е да напише втори роман, първият е забранен, щото бил упадъчен - там има един много хубав момент, когато слизат шумкарите и с калните си обуща и ботуши нагазват по скъпите, но с вкус застлани богати домове - ясно се усеща момента как една култура и общество се заменя с нещо различно, но определено не с по-висока култура, нещо непросветено, но морално по-чисто (уж) ... (според новите проекто програми този роман пак ще изпадне в немилост - защо ли???) Та литературата е тясно свързана с историята и при мен се говори за това, доколкото е необходимо и не се отклонявам от съответната тема - все пак произведенията не се учат самоцелно, те са продукт на историческото време...
2. Правописен речник
3. Зората
4. С усмивка
5. Малкият принц
6. cefules
7. Виртуални строфи
8. Език свещен на моите деди
9. Яна
10. песен
11. Слънцето
12. saga
13. Rush
14. Тълковен речник
15. PONTIS
16. 100
17. На път
18. Речник на българския език
19. Дейвид Вайс - Възвишено и земно
20. Иван Ефремов, Атинянката Таис
21. Речник, речник...
22. Отвъд фантазията
23. Най-нежната песен
24. Sparotok
25. Djani
26. Rizar
27. слънцето