Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2011 01:18 - Джулая - поезия на изгрева
Автор: qbylkovcvqt Категория: Изкуство   
Прочетен: 8182 Коментари: 12 Гласове:
18

Последна промяна: 07.07.2011 01:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                    Морето. Една от най-големите ми любови! Трябваше да избирам - купон на Дунава или на морския бряг. Е не мислих дълго. Изневерих на родния тих бял Дунав. Морето, пясъка, слънцето... изгрева. Последният ден на юни. Шкорпиловци. 
             За мен най-силно лечебната билка е морето. В този ден е спокойно и тихо. С удоволствие се отдавам на прегръдката на слънчевите лъчи. Купонът е чак вечерта, компанията се събира полека лека. Някои са тук от няколко дни и се чувстват като домакини. Има богат улов на риба, мирише вкусно на скара. На плажа няма много хора. Стадо полудиви свине допълват интериора. Усеща се радостно оживление. 
           По тия места гората достига до плажа и съчетанието планина - море е чудно. Бунгалата са в прохладната сянка на дъбовете. Не идвам тук за пръв път, но ми беше приятно да се разходя. Стигнах до селището, то е отдалечено от брега. С удоволствие откривах познати места и ме усмихваха спомени. Сега тук цъфтяха липите. Още не са преминали. Сладкият им аромат неповторимо се слива с мириса на море.  
          В топлия следобед не устоях на примамливо викащото ме море. Поплувах. Няма по-нежна ласка от тази на морската вода. Отдалечих се от брега. отпуснах се по гръб върху спокойната вода. Над мен синева. Около мен синя ласка. Шепотът на морето в ушите ми. И слънчевите лъчи в миглите. Толкова е истинско... Песъчинка съм, изгубена в безкрая.
 


image

                   На купон като на купон. Интересно е пробуждането. Или незаспиването. Морето тихо, търпеливо и спокойно ни е чакало да се завърнем много рано сутринта. Още си е направо тъмно. Облачно е. Жалко. Ще пропуснем целувката на слънцето и морето в мига преди слънцето да се отлепи от хоризонта. Пясъкът е още студен. На плажа не сме само ние. Не е само нашата китара, която много интересно как попада в прегръдките на не един китарист. Вълшебно е. Музиката е магия, която събира около нас голяма групичка. Сега започва същинският купон. Песните ни са в съзвучие с песента на морето. Някой наблизо запали огън. Замириса на топлина.


image 
                    Някои са се подготвили по-добре от мен. И не е странна посоката, в която гледа апаратът. Лицата на хората са интересни. Когато разговарят, когато се усмихват, когато не казват мислите си, но думите се четат в погледите, които си разменят... в жестовете, в докосванията... на усмивките... Ами лицата на свирещите. Момчето с многото обеци (навсякъде) - голям симпатяга, вдигнал е глава и очите му така блестят, музиката е негово щастие, дамата срещу мен - китарата е нейната любов, такава нежност има в движенията и в докосването на струните... Мъжът, който допреди малко беше прегърнал любимата си - красива двойка - сега свири нещо весело, бодро... душата му ликува... 


image

                    Ето го и него. Слънцето. Изплува. Като митичния юнак, преборил се с тъмния облак-змей, поискал да го погълне. Тъмнината, преминала в здрач, в утринен хлад, започна да се разсейва. 

image

                  Някои посрещат изгрева в морето. Водата не трепва. Лодката сякаш е играчка във вълните. А те започват да сменят цветовете си. Толкова изгреви! И никога не се нагледах на тази неусетна смяна на всички цветове, като онази приказна река в историята на Златното момиче.


image

                    Слънцето. Небето. Цветни петна. Усещане за начало. Всеки път.


image

                   Слънцето. Небето. Морето, оглеждащо в себе си небето. Идващата светлина. Пиянството от вечерта... Магията на развиделяването. 


image

                       Слънцето. Небето. Морето и плажът. Една мъничка лодка точица на хоризонта. Отнесла отвъд границата на видимото едно желание, по-голямо от морето... от небето... от слънцето...

image

                    Ех, следваше любима снимка, която изтрих. Снимка на музика, на струни, докосвани от топла ръка и изгрев на утро. Снимка, преобръщаща света и плажа, и морето... 

image

                      Джулая. Слънцето полека се издига. Миг на тишина. Приглушен плясък на вълна. Погледи устремени към хоризонта. Души, вглъбени в своите желания, прекланящи се пред красотата на утрото. Помръзнали треви, чакащи жадно докосването на слънчев лъч. 

image

                    Миг на постигната хармония. Огледално съвършенство. Миг на съвършен покой. 


image

                                 При тебе бях.
                                 Дойдох. Отдалече.
                                 Твоя бях.
                                 Душата моя отвлече.

                                 Каза: Ела! Ела! Ела!
                                 Ти си най-хубавата ми песен. 



image

                                                                                            Луда ли е птицата
                             когато разперва за полет криле?
                              Луда ли е розата
                              когато с надежда разтваря 
                              коприненонежните си цветове?

           Луда съм. Поисках песен да бъда и бях.
          Луда съм. Като чайка към хоризонта летях,
                                            ала птица не съм.

           Аз съм жена,
           луда да, окрилена от красива илюзия мечта.
           И слаба съм. И ранимочуплива.

         На птицата е нужна длан. Да се приземи.
          Да се приюти и стопли.
          Розата ухае дори с увехналите си листа,
          но силата и, скрита в бодлите не устоява на вятъра,
          който аромата, като песъчинки разпилява... 
                                                    


image

                                                    Ти си най-хубавата ми песен.
                                Аз съм най-хубавата ти песен
                                и отлетях...
                                                        като песен... 


image

                                                         Не ми изпращай цветя.
                                  Недей.
                                  Не ми казвай: Ела!
                                  Недей!
                                  Не ми обещавай изгрева!
                                                  
                           Много дълъг е пътят,
                           тежка е обратната посока.
                           Освен, ако има ръка ръката ми да задържи.
                            Ако има обична уста
                            Остани... да промълви.


image

                                               Тогава ще има пътека
                              мост от слънце към хоризонта


image

                                               Тогава ще се завърнат птиците
                             и песента им ще лети. Към слънцето.


image

                                                     Слънцето се издига все по-високо. Над облаците. Топло започва да гали. Дошла е златната вода. 
                                    


image

                                                  Този миг няма да се повтори. Ще се потопим в златната вода. Ще пощуреем. Ще се пръскаме като деца. Забравили сме грижите. Обсебени сме от безвремието. Ще поплуваме. Не до хоризонта. Пък после ще видим...

image

                                                    До тази лодка свирихме и пяхме. Остана сама. На пясъка. Загледана в изгрева и копнееща за море. 

image













Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. divna8 - Обожавам подобни снимки! Пак ще ...
07.07.2011 01:21
Обожавам подобни снимки!
Пак ще се върна като се наспя...
Хубави сънища - с лек морски бриз :)
цитирай
2. анонимен - прекрасно
07.07.2011 01:29
Прекрасни са снимките и споделените преживявания ;)
цитирай
3. qbylkovcvqt - Обожавам морето. И морския бриз. И ...
07.07.2011 01:34
divna8, привет!

Обожавам морето. И морския бриз. И още нещо ;)

Слънчеви сънища! :)
цитирай
4. qbylkovcvqt - Прекрасни са снимките и споделе...
07.07.2011 01:37
gogi6666 написа:
Прекрасни са снимките и споделените преживявания ;)


На яве е още по-прекрасно. :)

Усмивки!
цитирай
5. slavimirgenchev1953 - Съпреживях -
07.07.2011 08:37
доколкото е възможно - тези прекрасни мигове на първото юлско утро. Такава тръпка държи дълго и не преминава лесно. )))
цитирай
6. elidea - Щастливка си!
07.07.2011 11:30
Морето те е прегръщало, а ти си била една от неговите капки... Прекрасно!
цитирай
7. qbylkovcvqt - Съпреживях - доколкото е възможно - ...
07.07.2011 12:26
slavimirgenchev1953 написа:
Съпреживях - доколкото е възможно - тези прекрасни мигове на първото юлско утро. Такава тръпка държи дълго и не преминава лесно. )))


Нали! ;)
Всъщност - не преминава никога!

Усмивки!
цитирай
8. qbylkovcvqt - Морето те е прегръщало, а ти си била ...
07.07.2011 12:27
elidea написа:
Морето те е прегръщало, а ти си била една от неговите капки... Прекрасно!


Ели, наистина се чувствам щастлива край морето. Вярно - капка съм от него. Солена.

Поздрав!
цитирай
9. kasnaprolet9999 - Много хубави снимки и преживява...
07.07.2011 14:13
Много хубави снимки и преживявания, които остават за цял живоховете ти дълбоко ме трогнаха. Влюбената жена е като птицата, лети към хоризонта, но той си остава все там-в безкрая, пътя е дълъг и трябва да има ръка, където да се приземи и стопли, някой, който да каже остани, иначе отлетява пак като песен.Тъжно и красиво. Поздрави за чудесния постинг.
цитирай
10. ivesa - Много приятен постинг,
08.07.2011 20:46
поздравления!:)
цитирай
11. qbylkovcvqt - Пролет, много точно си ме усетила. . ...
12.07.2011 23:04
Пролет, много точно си ме усетила...

Поздрав!
цитирай
12. qbylkovcvqt - Ивеса, привет! И усмивки!
12.07.2011 23:05
Ивеса, привет!

И усмивки!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: qbylkovcvqt
Категория: Изкуство
Прочетен: 2860691
Постинги: 927
Коментари: 4602
Гласове: 26550
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930